yoin

paulv

Ik heb tekeningen van straten die ik moet opmeten.   Ik wil deze naar mijn klant opsturen in A4 pdf's. 

De tekening is een lange slingerende sliert, Nu maak ik een kader die ik verschillende keren kopieer over de tekening, niet allemaal even hoog, maar afhankelijk van de weg iet hoger of iets lager, horizontaal of verticaal.

Daarna maak ik van elke kader 1 voor 1 een layout.  Nog even een volgnummer en de naam van het werk bij elke layout, en dan druk ik elke layout 1 voor 1 af als een pdf.  Daarna voeg ik deze allemaal samen.

Ik maak er allemaal A4 tjes van, vaak een stuk of 15 a 20.

Is er een mogelijkheid om dit te automatiseren?  Natuurlijk liefst door enkel de kaders op de gewenste plaats te zetten in modelspace en dan gewoon op een knop te drukken.   Maar als een deel al zou kunnen zou het toch al iets schelen.

Het hoeft niet gratis te zijn natuurlijk.

bart

het afdrukken is vrij simpel in 1 keer uit te voeren met publish als je de layouts hebt aangemaakt.

De volgende stap is minder simpel daar moet je een stukje lisp of vba voor maken
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Indo_Jim

Citaat van: paulv op wo 08 08 2007, 20:46:20
Ik heb tekeningen van straten die ik moet opmeten.   Ik wil deze naar mijn klant opsturen in A4 pdf's. 

De tekening is een lange slingerende sliert, Nu maak ik een kader die ik verschillende keren kopieer over de tekening, niet allemaal even hoog, maar afhankelijk van de weg iet hoger of iets lager, horizontaal of verticaal.

Daarna maak ik van elke kader 1 voor 1 een layout.  Nog even een volgnummer en de naam van het werk bij elke layout, en dan druk ik elke layout 1 voor 1 af als een pdf.  Daarna voeg ik deze allemaal samen.

Ik maak er allemaal A4 tjes van, vaak een stuk of 15 a 20.

Is er een mogelijkheid om dit te automatiseren?  Natuurlijk liefst door enkel de kaders op de gewenste plaats te zetten in modelspace en dan gewoon op een knop te drukken.   Maar als een deel al zou kunnen zou het toch al iets schelen.

Het hoeft niet gratis te zijn natuurlijk.

Start kijk eerst hoeveel ruimte je hebt op de A4. (ruimte = teken gedeelte op de a4  - de kader en onderhoek.)

Maak van deze tekenruimte een block liefst met een attr.text volgnummer. (Tip: d.m.v. Polyline of Rec)

Plaats deze block dan in je tekening zoals je boven had beschreven.

Opm: niet allemaal even hoog???????

Ga nu naar je layout plaats de a4-kader en maak een viewport aan met de zelfde maat/verhouding als de block. (voor schaal tekeningen)

Nu ga je via je layout  naar je model (_.mspace) naar de gedeelte die je wilt uitprinten(pdf-en) met z (window).
En geef een plot opdracht. Ga nu naar de volgende gedeelte, Enz.

Je kunt dus ook een totaal plot maken van je plattegrond op A4.(overzicht tekening)
Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.