FastFiber

Andere schaal

Gestart door diepenbouw, vr 20 07 2007, 19:22:46

Vorige topic - Volgende topic

diepenbouw

Hallo ik heb 2005 en net de beginners cursus gedaan ,nu wil ik in een tekening een detail 1:20 maken Hoe gaat dat?
Ik heb het gedaan met SCale maar dan is de bemating niet goed meer.
Dit is in de cursus niet behandels maar er is vast iemand die dit weet
vast bedankt Dirk

TTB

Maak in je layout een viewport aan en maak deze vervolgens actief. In de knoppenbalk viewports kan je nu de gewenste schaal instellen.
Voor wat het bematen betreft zijn er verschillende manieren. Ik zelf bemaat in dergelijke situaties in modelspace, door daarbij de dimscale de gewenste verschalingsfactor op te geven.

Groeten en succes.
Peter

Gene

Ik vind het beter een aparte vplayer aan te maken, op deze manier plaats je bematingen in de de betreffende viewport en is ze niet zichtbaar in de andere viewports.

diepenbouw

Bedankt voor de reacties maar als je niet weet wat een viewport is schiet het niet op .
Nu heb ik vandaag met SCale factor 5 vergroot en daarna de bemating 1:20 er in gezet .
Dit gaat best goed ,maar zal wel geen goede manier zijn.
Ik was er na even mee gered, een nadeel is dat als je later iets wil veranderen je niet 1:1 kan tekenen of is daar nog een tip voor??

vast bedankt Dirk

TTB

Niet "lullig" bedoeld, maar watvoor basis-cursus AutoCAD heb je dan gevolgd? Is daar dan niet over model-en paperspace gesproken?
Ik ben bang dat het te ver voert om hier alle ins-en outs te behandelen. Koop een goed AutoCAD-leerboek zou mijn advies zijn.

Groeten en succes.
Peter

Gene

Zo denk ik er ook over, een eenvoudig boek waarin de basis van autocad wordt uitgelegd zal je al een heel eind op weg helpen. Over hoeveel lessen ging deze cursus?

diepenbouw

Was een cursus van 10 avonden Horizon college Hoorn!
Bedankt voor de tip ,ga ff kijken voor een boek.