FastFiber

Acad 2008, Vista en Wacom

Gestart door Kamiel, za 02 06 2007, 11:48:32

Vorige topic - Volgende topic

Kamiel

Vandaag op m'n nieuwe PC met Vista als besturingssysteem Acad 2008 geinstalleerd. Ik heb een Intuos3 Wacom tekentablet. Gezien de oude driver niet meer werkt onder Vista heb ik de laatste versie dan maar gedownload en geinstalleerd. Nu blijkt dat tijdens de calibratie van de tablet in Acad op het moment dat je 'Digitize point #1' moet klikken, Acad het klikken met de tabletmuis niet ziet. Maw. het klikken wordt niet herkend. Anderzijds werkt de tablet wel, maar omdat ze niet gecalibreerd en geconfigureerd is in Acad kan ik ze niet gebruiken om de menu's op de tablet aan te klikken of om te tekenen.
Is er iemand die dit probleem ook gekend heeft en welke is de oplossing.
Ik heb tijdens de vorige installatie van Acad 2007 en Win Xp ook eens de nieuwe driver geinstalleerd en ook dan deed zich hetzelfde probleem voor. Ik het dit toen gemeld aan Wacom, maar blijkbaar hebben ze dit niet opgelost.
Ik werk met volledig legale software, dus daaraan kan het niet liggen

Kamiel

Citaat van: Kamiel op za 02 06 2007, 11:48:32
Vandaag op m'n nieuwe PC met Vista als besturingssysteem Acad 2008 geinstalleerd. Ik heb een Intuos3 Wacom tekentablet. Gezien de oude driver niet meer werkt onder Vista heb ik de laatste versie dan maar gedownload en geinstalleerd. Nu blijkt dat tijdens de calibratie van de tablet in Acad op het moment dat je 'Digitize point #1' moet klikken, Acad het klikken met de tabletmuis niet ziet. Maw. het klikken wordt niet herkend. Anderzijds werkt de tablet wel, maar omdat ze niet gecalibreerd en geconfigureerd is in Acad kan ik ze niet gebruiken om de menu's op de tablet aan te klikken of om te tekenen.
Is er iemand die dit probleem ook gekend heeft en welke is de oplossing.
Ik heb tijdens de vorige installatie van Acad 2007 en Win Xp ook eens de nieuwe driver geinstalleerd en ook dan deed zich hetzelfde probleem voor. Ik het dit toen gemeld aan Wacom, maar blijkbaar hebben ze dit niet opgelost.
Ik werk met volledig legale software, dus daaraan kan het niet liggen

Ondertussen is de oplossing gevonden. ik stuurde een mail naar Wacom en kreeg volgend antwoord:

thank you for your e-mail dated 06.06.2007.
Please download and install the 6.04 tablet driver from the following website:

http://www.wacom.com/productsupport/download.cfm?id=175&product=PTZ

Before installing that tablet driver,please uninstall the tablet driver which you might have installed before and reboot the system. After having installed the tablet driver, please reboot the system again.

Dus, probleem opgelost.

FastFiber