FastFiber

Prijs AutoCAD

Gestart door Barth, do 01 03 2007, 19:57:40

Vorige topic - Volgende topic

Barth

Hallo kenners,
Om professionele redenen zou ik een opleiding AutoCAD willen volgen. Ik zou mijn werkgever wel een idee moeten kunnen geven wat een softwarepakket kost. Het zal vooral gaan om het tekenen van architecturale grondplannen en inrichtingen van kantoorgebouwen. Kunnen jullie, kenners, op basis hiervan zeggen voor welk "pakket" we moeten opteren en welke hiervoor de richtprijs is?
Hopend op reacte
Groeten
Bart

julien

Als het enkel is om eenvoudige 2D plannen te tekenen kom je normaal gezien ruim toe met de Lt versie.
Je kan ook eens contact opnemen met een reseller in de buurt om een demonstratie bij te wonen. Dan zie je onmiddellijk wat kan en wat niet.

jo-king

barth,

op http://www.cadkoop.nl/ vind je redelijk goeie richtprijzen. sommige verdelers kunnen je een betere prijs geven...
maar dit is goed om een idee te krijgen.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Active_Immun

Inderdaad, zoals julien zegt kan je best eens ten rade gaan bij een reseller in je buurt. Of je kan altijd wat verder gaan  :wink: zoals CADAC of C3A. Beide verkopen als geven opleidingen.

Als richtprijs, moeilijk te zeggen, Afhankelijk van de hoeveelheden en dergelijke. Best is uiteraard prijs vragen bij een reseller, om toch enige richting te geven, een LT kan je voor +/- 1200â,¬ vinden en de rest (vanilla CAD en ADT) liggen zo rond de 5500â,¬.
Als je eentje aankoopt, zou ik zeker de subcription ervoor nemen.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

Barth

Hoi iedereen,

Bedankt voor jullie reacties, toch nog enkele vragen:

- volstaat de autocad LT versie voor het maken van grondplannen, kantoor- en winkelinrichtingen?

- wat bedoelt men precies met "ik zou zeker de subsription nemen"?

- kennen jullie toevallig een verdeler in de regio Leuven?

Groeten
Barth

julien

Voor een inplanting is de Lt zeker goed genoeg.
Die subscription is een soort van 'onderhoudscontract'. Dat komt je goedkoper uit dan zelf telkens een upgrade te kopen.

Active_Immun

Hey,

Regio Leuven ... CADAC is van Hasselt, dus niet zover rijden. Als je daar een opleiding zou volgen kan je waarschijnlijk ook korting krijgen bij de aanschaf ervan.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

Barth

Hoi iedereen,

Bedankt voor de info: de software en de opleiding zijn besteld.
Binnenkort zal ik juliie dus komen bestoken met vragen !!!

mvg
Barth

julien

We kijken er al naar uit!  8)

Petperm

Misschien wat laat, maar al aan BricsCAd gedacht. Werkt ongeveer op een niveau tussen AutoCADr14 en 2000 (vind ik). Maar LiSP & VBA zijn mogelijk, rasters, etc... wat AutoCAD niet zo is. En het is maar een tiende van de prijs: ca. 500â,¬

CADMAN

Probeer ZwCAD eens uit, de gelijkenissen met AutoCAD zijn bangelijk...
Polar snap, modelspace / paperspace, raster xref enz zit er allemaal in !

yoin