FastFiber

Xref beveiligen zodat deze niet vanuit de tekening kan aangepast worden

Gestart door Frankske, wo 04 04 2007, 09:25:33

Vorige topic - Volgende topic

Frankske

Hallo collega's AutoCad gebruikers,

Wij hebben hier op het werk het probleem dat nieuwe collega's niet goed (genoeg) met Xref's kunnen werken.
Met als gevolg dat zij vanuit de tekening waarin de Xref is geladen, onze orginele xrefs gaan aanpassen... en dus ernstige schade aan onze tekeningen aanbrengen.

Ik weet dat je de Xref kan beveiligen zodat je hem niet meer kan aanpassen in de tekening, enkel en alleen als je de xref apart gaat openen.
Ik heb die variabele ooit gebruikt in het verleden, maar ken hem niet meer en kan hem via de helpfunctie ook niet meer vinden.

Kent iemand deze nog ?

Merci

Frankske

jo-king

Allow Other Users to Refedit Current Drawing

Determines whether the current drawing file can be edited in place if it is being referenced by another drawing or multiple drawings. This setting is saved in the drawing. (XEDIT system variable)

XEDIT:
Type:  Integer
Saved in:  Drawing
Initial value:  1

Controls whether the current drawing can be edited in-place when being referenced by another drawing.

0
Can’t use in-place reference editing

1
Can use in-place reference editing

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Frankske

Neen Jo-King, het werkt niet met die variabele. Ik kan nog steeds in mijn tekening dubbelklikken op de Xref en dan wijzigt hij de orginele xref mee.

Ik heb het vroeger ooit ingesteld, en als ik dan dubbelklikte op de Xref, gaf hij een foutmelding om aan te geven dat je de xref apart moest openen vooraleer hij hem kon wijzigen.Maar ik vind die variabele verdoeme niet meer ...

Nog een andere suggestie misschien ?

Reimer

Je moet deze variabele wel in je XREF instellen. Dan werkt het wel.

Reimer

Indo_Jim

Citaat van: Frankske op wo 04 04 2007, 09:25:33
Hallo collega's AutoCad gebruikers,

Wij hebben hier op het werk het probleem dat nieuwe collega's niet goed (genoeg) met Xref's kunnen werken.
Met als gevolg dat zij vanuit de tekening waarin de Xref is geladen, onze orginele xrefs gaan aanpassen... en dus ernstige schade aan onze tekeningen aanbrengen.

Ik weet dat je de Xref kan beveiligen zodat je hem niet meer kan aanpassen in de tekening, enkel en alleen als je de xref apart gaat openen.
Ik heb die variabele ooit gebruikt in het verleden, maar ken hem niet meer en kan hem via de helpfunctie ook niet meer vinden.

Ja, ik kan me dit herinneren (autocad 12).
Je kon als je een tekening open had staan met een xref erin de xref zelf niet open/aanpassen.
(Volgens mij kon je de tekening die als Xref werd gebruikt ook niet eens open als deze door een andere als Xref werd gebruikt.)
Iedereen moest dan de tekening verlaten en de tekening die je als Xref gebruikt apart openen.

Weet dus ook niet meer of wat je vraagt nog bestaat, omdat je nu de mogelijkheid hebt om de Xref (de tekening die als Xref hebt binnen gehaald) gewoon rechtstreeks kan openen (commando XOPEN).

Ik denk zelf wil je dit een beetje tegen gaan, dat je de tekeningen die als Xref in andere tekeningen worden
gebruik gewoon te locken. (Eigenschap dus buiten autocad om.) Kan je dus ook niet zomaar met commando XOpen bewerken.
Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

FastFiber