FastFiber

Functie 'DISTANCE'

Gestart door Manu, do 12 04 2007, 10:48:07

Vorige topic - Volgende topic

Manu

Ik maak veelvuldig gebruik maak van het commando DISTANCE doch 8 op de 10 keer maakt AutoCAD bij het gebruik van dat commando via het toetsenbord een
'automatic save to....'  :shock:
Nu, op zich is dat geen ramp ( ik herhaal gewoon het commando) maar ik vraag me af of dit een 'bug' is die nog steeds bestaaat in AutoCAD 2008...
Dus mijn vraag : herkent iemand het probleem?

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Wimhardeman

Het is mij nog niet opgevallen, ook niet in vorige versies.
misschien moet je er een nieuwe alias voor maken.

jo-king

Manu,

ik merk dit ook van, maar 8 van de 10 keer is inderdaad wel heel veel...

op hoeveel staat je autosave (opties -> autosave every X minutes)
waarschijnlijk op zeer weinig?

autosave telt X minuten, en indien het niet in't midden van een commando is, wordt er een autosave gedaan, anders wacht hij tot het actieve commando wordt afgesloten.

bij jou is dus waarschijnlijk vaak  die DISTANCE het actieve commando wanneer X-minuten verstreken zijn.. en saved hij wanneer je je maat genomen hebt...

als je Autosave op 1minuut zou staan, saved hij na bijna elke DISTANCE-commando (als je niet snel bent ;)

vervelend he.

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Manu

mijn autosave-interval staat inderdaad vrij strak.. (op 10 min en dat laat ik liever zo, een ezel stoot zich.....),
maar het valt me op dat ik de hinder enkel ondervind bij dat DISTANCE commando... dat blijft vreeemd...
Het is alsof dat de autosave (wanneer het dicht aan de ingestelde 10 min komt) net dát commando gebruikt als 'trigger',
dus dan tik ik netjes 'D' in (de DI is in acad.pgp aangepast...), en precies dàn wordt de autosave uitgevoerd en dien ik dus het commando te herhalen..,
yep, best vervelend dus!

Soit, het zij zo... end of topic.. bedankt mannen.. :wink:

Manu
Sketchup 4-5-6

jo-king

Citaat van: Manu op do 12 04 2007, 11:59:18
mijn autosave-interval staat inderdaad vrij strak.. (op 10 min en dat laat ik liever zo, een ezel stoot zich.....),
maar het valt me op dat ik de hinder enkel ondervind bij dat DISTANCE commando... dat blijft vreeemd...
Het is alsof dat de autosave (wanneer het dicht aan de ingestelde 10 min komt) net dát commando gebruikt als 'trigger',
dus dan tik ik netjes 'D' in (de DI is in acad.pgp aangepast...), en precies dàn wordt de autosave uitgevoerd en dien ik dus het commando te herhalen..,
yep, best vervelend dus!

Manu

het valt gewoon hard op omdat je bij distance naar je command-bar kijkt om de uitkomst af te lezen.. bij LINE, offset, trim, copy,..... "kijk" je toch niet naar je input?

mijn autosave staat ook altijd op 10min.
heb net even via ALIASEDIT mijn D ook op DISTANCE gezet, en blijkbaar is er een verschil in commando's tussen DISTANCE en DIST
(wist ik niet)

maar bij "D" als "DIST" shortkey krijg ik niet meteen een autosave.

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

HofCAD

Citaat van: jo-king op do 12 04 2007, 12:25:01
Citaat van: Manu op do 12 04 2007, 11:59:18
yep, best vervelend dus!

Manu

het valt gewoon hard op omdat je bij distance naar je command-bar kijkt om de uitkomst af te lezen.. bij LINE, offset, trim, copy,..... "kijk" je toch niet naar je input?

mijn autosave staat ook altijd op 10min.
heb net even via ALIASEDIT mijn D ook op DISTANCE gezet, en blijkbaar is er een verschil in commando's tussen DISTANCE en DIST
(wist ik niet)

maar bij "D" als "DIST" shortkey krijg ik niet meteen een autosave.

Beste Manu en Jo-King,

Mijn AutoCAD versies gedragen zich heel vreemd, want bij mij is er
geen command DISTANCE.
Er is wel een AutoCAD variabele Distance, die de waarde opslaat van
het commando DIST.
Met welk CAD programma tekenen julie?

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI

DISTANCE System Variable

(Read-only)
Type:  Real
Saved in:  Not-saved
Initial value:  None

Stores the distance computed by the DIST command.
ACADcadabra

jo-king

Citaat van: HofCAD op do 12 04 2007, 15:31:57
Beste Manu en Jo-King,

Mijn AutoCAD versies gedragen zich heel vreemd, want bij mij is er
geen command DISTANCE.
Er is wel een AutoCAD variabele Distance, die de waarde opslaat van
het commando DIST.
Met welk CAD programma tekenen julie?

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI

HofCAD,

ik denk dat er hier een misverstand is..
het knopje van de functie DIST noemt "distance"
en de functie DIST meet de "distance" tussen twee punten.
zowel Manu als ikzelf hebben de functie DIST (foutief) "distance" genoemt...
ikzelf teken met AutoCAD Architectural desktop 2006  met de CAAA add-ons.

mijn excuses voor de foute informatie; maar dit is misschien een beetje off-topic ;)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Manu

HofCAD,

Jo-king heeft gelijk... bij het intikken van DISTANCE krijg je die 'waarde' binnen autocad, in feite hadden we het hier over het commando DIST..  :?
Anyway, ik teken met Acad 2008..

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

jo-king

Citaat van: Manu op vr 13 04 2007, 10:09:52
HofCAD,

Jo-king heeft gelijk... bij het intikken van DISTANCE krijg je die 'waarde' binnen autocad, in feite hadden we het hier over het commando DIST..  :?
Anyway, ik teken met Acad 2008..

groeten,

Manu

misschien zit hier ook een "vuile" oplossing in?
maak van je DIST commando een macro waarbij hij eerst DIST doet, en nadien DISTANCE

als er dan een autosave is, komt die na de DIST, en voor de DISTANCE
zodat je steeds de distance-waarde kan lezen op je command-bar ??

klein gokje ;)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller