yoin

lars

In AutoCad 2007 LT kun je aliassen (sneltoetsen vorr bewerkingen zoals copieren) aanpassen via het menu aclt.pgp
Ik kan dit bestand in de AutoCad directory nergens vinden. Weet iemand waar ik dit wel kan vinden, of weet iemand hoe ik op een anderen manier de aliassen kan aanpassen?

groetjes

julien

In Acad 2007 kan dit met aliasedit, ik weet niet of dit ook werkt in de Lt versie.
Let hier wel mee op. Het aanpassen van de aliassen maakt het héél moeilijk om op verschillende stations te werken.

Reimer

Ik heb mijn .pgp altijd bij me op een USB stick. Altijd mijn eigen instellingen bij de hand. Natuurlijk niet andermans pgp weggooien!

Standaard staat dit bestand onder:
C:\Documents and Settings\user\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2007\R17.0\enu\Support\

Reimer

HofCAD

Citaat van: lars op di 20 03 2007, 16:29:44
In AutoCad 2007 LT kun je aliassen (sneltoetsen vorr bewerkingen zoals copieren) aanpassen via het menu aclt.pgp
Ik kan dit bestand in de AutoCad directory nergens vinden. Weet iemand waar ik dit wel kan vinden, of weet iemand hoe ik op een anderen manier de aliassen kan aanpassen?

groetjes

Beste Lars,

Vanaf AutoCAD 2004 kan men in AutoCAD met het verborgen commando
AI_EDITCUSTFILE gemakkelijk de originele files voor linetypes (*.lin),
arceringen (*.pat) en voor programma parameters (Acad.pgp) openen.
Bijv. door AI_EDITCUSTFILE acadiso.pat of door  AI_EDITCUSTFILE acad.pat in te typen
en voor programma parameters  AI_EDITCUSTFILE acad.pgp in te typen.
Of dit commando ook werkt in AutoCAD LT, dat weet ik niet.

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI

ACADcadabra

lars

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Editalias is een express tool en die kun je alleen onder de gewone versie van AutoCad instaleren en niet onder de light versies.

De oplossing van  "HofCAD CSI" deed het bijna. Het bestand waar de aliassen in waren opgeslagen heet echter niet acad.pgp maar acadlt.pgp (logisch eigenlijk). Dus als je intypte: AI_EDITCUSTFILE acadlt.pgp dan krijg je het goede scherm waar de aliassen in zijn aan te passen.

Vriendelijk bedankt voor jullie moeite!!

FastFiber