FastFiber

AutoCAD en Apple

Gestart door CAD, di 30 01 2007, 15:21:45

Vorige topic - Volgende topic

CAD

Heeft iemand ervaring met het draaien van AutoCAD op een Apple (MAC) ?

CAD

Het is mogelijk van AutoCAD te draaien op een mac, wanneer je op deze mac ook windows hebt draaien.
Hier enkele berichten van een mac forum:

Installeren van XP op een Mac via Bootcamp gaat hetzelfde als op iedere andere PC. Als daar problemen bij komen kijken ligt dat aan Windows installatie procedure want wat Bootcamp doet is niks anders dan een NTFS-schijf aan maken en BIOS installeren en je de juiste drivers voor de Apple hardware geven. De rest ligt aan de programmeer kunsten van Bill Gates en windows zelf.

Maar warom zou je als je een Apple hebt Windows er op willen draaien ?

Er is inderdaad niks mis met Apple, maar Apple ziet ook wel dat er een hele markt open ligt voor mensen die graag Apple zouden willen gebruiken maar dat niet kunnen omdat hun vakgerichte software er niet op Mac OSX draait.
Er zijn een hoop alternatieven en ik werk zelf al 12 jaar zonder Windows te missen of nodig te hebben. Voorheen altijd met Windows gewerkt.
Maar als je kijkt naar architecten die specifieke software nodig hebben. Ik noem Autocad, 3d studio max en zo zijn er vast nog meer pakketten waar veelvuldig mee op de PC gewerkt wordt.

bart

je zal niet veel technische tekenaars tegen komen die autocad op een mac draaien.
om de simpele reden dat een mac een duur systeem is als je autocad als belangrijkste software hebt draaien.

Als je iets in de grafische richting doet en autocad wel eens als aanvulling gebruikt
ligt het waarschijnlijk anders.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

koen12345

Ik heb een autocad file, welke gemaakt is op een MAC computer. Hoe kan ik deze openen op mijn windows pc in autocad 2007? Is hier converter software voor of iets dergelijks?

bart

Citaat van: koen12345 op zo 25 02 2007, 20:30:08
Ik heb een autocad file, welke gemaakt is op een MAC computer. Hoe kan ik deze openen op mijn windows pc in autocad 2007? Is hier converter software voor of iets dergelijks?

Dit bestand zou zonder meer op jouw systeem moeten openen zonder er iets aan te moeten doen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Het zou kunnen dat je het bestand zonder extentie hebt gekregen.
Plaats er gewoon even .dwg achter en het zou moeten werken.

support ADW Software

Citaat van: CAD op di 30 01 2007, 15:21:45
Heeft iemand ervaring met het draaien van AutoCAD op een Apple (MAC) ?

Een alternatief is het CAD+GIS-programma Pythagoras (www.pythagoras.net), welk een multiplatform programma is. Het draait nl. zowel onder Windows als onder Mac.

Check ook de topics: http://www.cadsite.be/smf/index.php?board=24.0