FastFiber

zoomen naar plaats waar pointer staat lukt niet

Gestart door robmatthys, wo 17 01 2007, 20:21:14

Vorige topic - Volgende topic

robmatthys

Hoi, ik werkte vroeger met autocad 2003 en daar kon ik zonder problemen met men scrollwheel van men muis in- en uitzoomen naar de plek waar de pointer staat.
Nu gebruik ik autocad 2007 en lukt dit niet meer. Bij gebruik van men scrollwheel wordt er altijd in- of uitgezoomd naar het midden van het scherm, ook al staat men pointer helemaal aan de rand van het scherm.
Dit is zeer vervelend, iemand die weet hoe ik dit kan instellen?
Alvast bedankt...

Gene

Is dat een nieuwe versie (2003)? nooit van gehoord of gezien

Gene

Wanneer je met het scrollwiel klikt op de plaats waar je wil op in of uitzoemen lukt dit wel.

robmatthys

Citaat van: Gene op wo 17 01 2007, 21:57:15
Wanneer je met het scrollwiel klikt op de plaats waar je wil op in of uitzoemen lukt dit wel.
Klikken met het scrollwiel is verslepen.
Het is de bedoeling dat wanneer men pointer rechts bovenaan staat, dat ik simpel met het scrollwiel kan inzoomen naar rechts boven, zonder de tekening te moeten verslepen of iets dergelijks.
Dit werkte met vorige versies van autocad (zoals 2003).
Maar sinds ik autocad 2007 heb, werkt dit niet meer en moet ik telkens inzoomen (dit gebeurt altijd naar het midden van het scherm) en dan de tekening verslepen naar het deel van de tekening waar ik op wou inzoomen.
Dit komt dus neer op eerst de functie "zoom" (het vergrootglas) uit te voeren en dan de functie "pan" (het handje).
Ik zoek dus een mogelijkheid om in te stellen dat het scrollwiel beide functies combineert en dus inzoomt naar de locatie van de pointer op het scherm, wat momenteel niet het geval is.

bart

Bij mij is de werking van het scrolwiel nog steeds afhangkelijk van de plaats van de pointer op het scherm
is er buiten een andere autocad nog meer aan je systeem veranderd (nieuwe computer ?)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jo-king

'k heb ooit hetzelfde probleem gehad, en toen lag dit aan mijn microsoft-muis z'n drivers.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Gene

Citaat van: robmatthys op wo 17 01 2007, 22:23:43
Citaat van: Gene op wo 17 01 2007, 21:57:15
Klikken met het scrollwiel is verslepen.
Het is de bedoeling dat wanneer men pointer rechts bovenaan staat, dat ik simpel met het scrollwiel kan inzoomen naar rechts boven, zonder de tekening te moeten verslepen of iets dergelijks.
Dit werkte met vorige versies van autocad (zoals 2003).
Maar sinds ik autocad 2007 heb, werkt dit niet meer en moet ik telkens inzoomen (dit gebeurt altijd naar het midden van het scherm) en dan de tekening verslepen naar het deel van de tekening waar ik op wou inzoomen.
Dit komt dus neer op eerst de functie "zoom" (het vergrootglas) uit te voeren en dan de functie "pan" (het handje).
Ik zoek dus een mogelijkheid om in te stellen dat het scrollwiel beide functies combineert en dus inzoomt naar de locatie van de pointer op het scherm, wat momenteel niet het geval is.
Klikken is niet hetzelfde als het scrollwieltje ingedrukt houden. met het scrollwieltje ingedrukt sleep (pan) je, wanneer je klikt en dan aan het scrollwieltje daait zoom je in of uit op de plaats waar je hebt geklikt

robmatthys

Citaat van: Gene op do 18 01 2007, 17:55:28

Klikken is niet hetzelfde als het scrollwieltje ingedrukt houden. met het scrollwieltje ingedrukt sleep (pan) je, wanneer je klikt en dan aan het scrollwieltje daait zoom je in of uit op de plaats waar je hebt geklikt

Ja sorry, ik bedoelde klikken en ingedrukt houden.

robmatthys

Citaat van: bart op do 18 01 2007, 08:34:10
Bij mij is de werking van het scrolwiel nog steeds afhangkelijk van de plaats van de pointer op het scherm
is er buiten een andere autocad nog meer aan je systeem veranderd (nieuwe computer ?)

Niets veranderd, dus daar ligt het niet aan.
Kheb het probleem anders opgelost:
Als ik in autocad 2007 de files opsla als een 2004 versie en daarna terug open, dan lukt het wel om in te zoomen met het scrollwiel naar de plek waar de pointer staat.
Raar, maar het werkt nu toch...

Gene

Bij mij lukt het wel in 2007 eender onder welke versie ik opsla