yoin

beuckie

Hallo,

Ik heb een plan van een leiding in 3D. Elk punt wat gemeten is is aangeduid met een kruisje. Wanneer ik nu in een viewport mijn aanzicht verander van top naar front wordt alles geprojecteerd maar worden mijn punten weergegeven als platte lijntjes. Ik zou dus mijn kruisjes terug willen "kippen" over 90 graden.

Is dit mogelijk?

Mvg,
Lieven Beuckx

jo-king

(bijna) alles is mogelijk in autocad  :lol:
't is alleen een kwestie zo efficient mogelijk te werken.

Die kruisjes, zijn dat blocks? dan kan je gemakkelijk 1 blockje aanpassen & ze updaten automatisch allemaal.

hoeveel kruisjes zijn het? (manueel mogelijk, of zijn het er zo'n hondertal (dan is een lisp al intressanter aan't worden)

upload het eens, dan kijk'k er eens naar ;)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

beuckie

De punten zijn blocks maar wanneer ik deze aanpas verandert mijn symbool in top-view maar niet in de front-view.
Ik voeg een stukje van de werktekening bij als attachement.

Mvg,
Lieven

jo-king

Citaat van: beuckie op ma 11 12 2006, 18:17:04
De punten zijn blocks maar wanneer ik deze aanpas verandert mijn symbool in top-view maar niet in de front-view.
Ik voeg een stukje van de werktekening bij als attachement.

Mvg,
Lieven

je tekening staat in inches? (mogelijkheid om dit te veranderen via commando UNITS )

ik zie dat het een block in een block is... de "basis-block" is CROIX (het kruisje dus)
als je deze in blockeditor ook een lijntje in de hoogte zou geven (een X - Y - én Z - kruis dus) & de block sluit, zal deze ook in vooraanzicht zichtbaar zijn.

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

beuckie

Ik moet soms voor klanten in inches tekenen.
Ik heb jouw oplossing getest en het werkt idd. Ik moet mij toch maar wat gaan verdiepenin 3D tekenen (anzichten enzo). Bedankt!
Lieven

FastFiber