FastFiber

Autocad 2007 > bewerken aluminium window

Gestart door thijsvanamerongen, ma 23 10 2006, 23:04:48

Vorige topic - Volgende topic

thijsvanamerongen

Hallo mensen,

Ik ben geheel nieuw op dit forum, eigenlijk was ik op zoek naar forum om vragen te stellen over autocad 2007, en nu hoop ik die hier gevonden te hebben :P.

Nu het zit zo, ik heb sinds kort autocad 2007, ik teken normaal altijd in 2005, en ook altijd in 2D, maar nu moet ik voor school nog een 3D tekening maken, en dit in 2007.
Het gaat om een gewoon woonhuis, met wat ramen en deuren etc.

Nu heb ik vanuit  de standaard tool pallete, een window geladen namelijk de Aluminium window (elevation)- Imperial. Nu heb ik deze in een wand gezet, vervolgens wilde ik hem op de juiste maat zetten, nu blijkt dat dit block een aantal vaste maten heeft.
Dus kun je dan met de Dynamic Block editor deze maten aanpassen? Maaar hoe? Met Stretch action lukt me dit niet, ik kan wel lijntje voor lijntje het raam groter maken, maar dit lijkt me niet de bedoeling. Tevens zijn de maten in de block editor heel anders dan op de echte tekening, is dit op een bepaalde schaal ofzo?  Wie kan mij dit uitleggen, en er verder ook wat algemen informatie over geven?  Misschien zijn dit soort dingen al een keer eerder behandeld, hierbij dan ten overvloede.

Bedankt voor je reactie, groeten thijs