FastFiber

Hulp nodig bij instellingen van het werkblad

Gestart door Adrenaline, zo 01 10 2006, 17:08:22

Vorige topic - Volgende topic

Adrenaline

Hoi,

Autocad is een tijd geleden voor mij, maar heb weer een start gemaakt omdat ik mijn nieuwe huis even op papier wil hebben..
Ik heb even de volgende vragen;

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn werkblad aangepast wordt aan de maximale maten die ik wil gebruiken. Dus als ik bijvoorbeeld in meters ga rekenen, dan wil ik dat mijn werkblad 20 mtr breed is en 20 mtr hoog. Hier kan ik dan mijn gehele ontwerp op zien.

En hoe stel ik opnieuw het 0,0 punt in?
Heb t geweten, maar het is even weg, wie kan me even helpen?
Alvast bedankt!
Groeten,

julien

Die limieten zijn nog van 'de tijd van toen'. Dat wordt niet meer gedaan en is totaal overbodig.
Je nulpunt opnieuw instellen? Ik selecteer alles en verplaats dit dan naar het 0,0,0 punt.

Nog vragen? Shoot!  :wink:

Joop

Citaat van: julien op zo 01 10 2006, 18:04:58
Die limieten zijn nog van 'de tijd van toen'. Dat wordt niet meer gedaan en is totaal overbodig.
Je nulpunt opnieuw instellen? Ik selecteer alles en verplaats dit dan naar het 0,0,0 punt.

Nog vragen? Shoot!  :wink:

De limieten zijn ook nog van nu, hoor.
De limieten zijn namelijk ook nog eens de grenzen van jouw grid.
Bij veel werkzaamheden, zoals elektro schema's en PID's, is de grid een verrekte handig hulpmiddel.
Bij mij staat de grid standaard op 10 10 en de snap op 1 1.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

julien

Juist, ik was wat te snel met mijn oordeel.  :mrgreen:
Het hangt inderdaad af van de sector en het type tekening.

Reimer

Het 0-punt verplaatsen gebruik ik regelmatig in de zin van een ander UCS. Dus met het commando UCS.

Reimer

Active_Immun

Citaat van: Adrenaline op zo 01 10 2006, 17:08:22
Hoi,

Autocad is een tijd geleden voor mij, maar heb weer een start gemaakt omdat ik mijn nieuwe huis even op papier wil hebben..
Ik heb even de volgende vragen;

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn werkblad aangepast wordt aan de maximale maten die ik wil gebruiken. Dus als ik bijvoorbeeld in meters ga rekenen, dan wil ik dat mijn werkblad 20 mtr breed is en 20 mtr hoog. Hier kan ik dan mijn gehele ontwerp op zien.

En hoe stel ik opnieuw het 0,0 punt in?
Heb t geweten, maar het is even weg, wie kan me even helpen?
Alvast bedankt!
Groeten,

Hierbij de meest voor de hand liggende commando's voor die instellingen te doen.
Veel hangt ook af met welke versie je werkt natuurlijk.

Command: _units
Command: _AecDwgSetup
Command: _dsettings
Command: _limits

Deze zijn ook terug te vinden onder de pulldown van Format.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

FastFiber