FastFiber

Block verwijderen (opgelost)

Gestart door diepenbouw, wo 12 03 2008, 11:17:23

Vorige topic - Volgende topic

diepenbouw

Hallo ik heb een aantal blocks en gebruik deze niet meer .
Hoe kan ik die verwijderen???
gr Dirk

Joop

Verwijderen:
1) uit tekening: delete en dan purge
2) uit iconen menu: verwijder de slide (*.sld) bestanden en maak je slide library (*.slb) opnieuw aan. Verwijder vervolgens de betreffende regels in het menu bestand.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

diepenbouw

Citaat van: Joop op wo 12 03 2008, 11:31:42
Verwijderen:
1) uit tekening: delete en dan purge
2) uit iconen menu: verwijder de slide (*.sld) bestanden en maak je slide library (*.slb) opnieuw aan. Verwijder vervolgens de betreffende regels in het menu bestand.

Joop wil je me het even duidelijker uitleggen ,ik ben namelijk een beginner!
Ik bedoel uit het disigncenter.
bedankt

Ninja

als je het block selecteert en erese "E" in voert?
maar dan blijft het block wel in je lijst staan met blocks,
maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit kan je hem altijd voor later bewaren.
jaja ik weet het ik ben een beginner dus als je een goede tip hebt zeg het ik heb er zeker wat aan.

TTB

Citaat van: Ninja op do 13 03 2008, 08:02:55
als je het block selecteert en erese "E" in voert?
maar dan blijft het block wel in je lijst staan met blocks,
maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit kan je hem altijd voor later bewaren.

Hoewel het bovenstaande niets met de oorspronkelijk vraag te maken heeft, toch dit:
Als dit de manier is hoe jij met je tekeningen omgaat, dan zullen dit op den duur gigantisch grote bestanden worden, waar veel onodige ballast aanhangen. Nadat een tekening "klaar" is, ALTIJD het commando purge toepassen!!

Groeten en succes.
Peter

diepenbouw

Erg leuk deze reactie's maar nu weet ik nog niet wat purge is en hoe te handelen!!
Dus wie het weet en de moeite wil nemen graag een antwoord waar ik mee verder kan.

BEDANKT DIRK.

Reimer

Ik was een reactie aan het typen terwijl ook reageerde.

Als je wilt weten wat PURGE is, dan kun je om te beginnen de Help raadplegen. PURGE haalt niet gebruikte zaken uit een tekening (bv. lege lagen, niet ingevoegde blocken, ongebruikte textstyle, etc.).

Citaat van: diepenbouw op wo 12 03 2008, 16:43:33
Joop wil je me het even duidelijker uitleggen ,ik ben namelijk een beginner!
Ik bedoel uit het disigncenter.
bedankt

Ik werk zelf niet veel met het disigncenter (DC), maar deze geeft alleen blocken weer die in een tekening zitten. Deze hoef/kun je er niet uit halen. Wanneer je in het DC een block ziet in een bepaalde tekening, dan kun je dit block alleen weghalen door deze uit desbetreffende tekening te verwijderen.

Misschien kun je het probleem nog meer toelichten. Wil je blocken uit een tekening verwijderen, of uit het DC?

Reimer

Indo_Jim

Citaat van: diepenbouw op do 13 03 2008, 11:09:32
Erg leuk deze reactie's maar nu weet ik nog niet wat purge is en hoe te handelen!!
Dus wie het weet en de moeite wil nemen graag een antwoord waar ik mee verder kan.

BEDANKT DIRK.

Hallo Dirk

FF de vraag goed checken.
Als je een tekening hebt als legenda en je hebt de blocken gewist op de tekening zullen ze in de tekening nog aanwezig zijn.
Als je commando: -purge  gebruikt kan je de blocken uit de tekening wissen.

Gebruik je deze tekening(legenda tekening) om via designcenter blocken binnen te halen zal je zien dat deze verwijderd zijn.

Gebruik je designcenter d.m.v dir. met allemaal symbolen dan moet je gewoon in deze dir. de symbolen(blocken) wissen d.m.v. verkenner.

Als je dit niet helemaal begrijpt dan heeft het geen zin om verder te vragen, ga dan een spoed curcus volgen.

Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

diepenbouw

Citaat van: Indo_Jim op do 13 03 2008, 11:22:31

BEDANKT DIRK.

Hallo Dirk

Als je een tekening hebt als legenda en je hebt de blocken gewist op de tekening zullen ze in de tekening nog aanwezig zijn.

Gebruik je deze tekening(legenda tekening) om via designcenter blocken binnen te halen zal je zien dat deze verwijderd zijn.

Gebruik je designcenter d.m.v dir. met allemaal symbolen dan moet je gewoon in deze dir. de symbolen(blocken) wissen d.m.v. verkenner.

Als je dit niet helemaal begrijpt dan heeft het geen zin om verder te vragen, ga dan een spoed curcus volgen.

Sorry dat ik niet zo slim ben als jij !
Als beginner kan je niet alle korte antwoorden met moeilijke termen direct plaatsen.
dirk

TTB

Citaat van: diepenbouw op do 13 03 2008, 12:21:10
Citaat van: Indo_Jim op do 13 03 2008, 11:22:31

BEDANKT DIRK.

Hallo Dirk

Sorry dat ik niet zo slim ben als jij !
Als beginner kan je niet alle korte antwoorden met moeilijke termen direct plaatsen.
dirk

Is niet zozeer een kwestie van slim zijn, maar meer een kwestie van basiskennis AutoCAD. 'Ben het dan ook met Indo_Jim eens: volg een basis cursus AutoCAD of koop een goed boek.

Groeten en succes.
Peter

julien

Dit is een forum voor de beginnende EN gevorderde gebruiker.
Gelieve dus wat geduld en begrip te hebben voor de persoon die aan de andere kant van de ervaringsgrens zit.  8)

Indo_Jim

Citaat van: julien op do 13 03 2008, 14:15:11
Dit is een forum voor de beginnende EN gevorderde gebruiker.
Gelieve dus wat geduld en begrip te hebben voor de persoon die aan de andere kant van de ervaringsgrens zit.  8)

Je hebt gelijk!
Vraag is het probleem nu opgelost.......
Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

diepenbouw

TTB ik heb een basiscursus gedaan maar nooit van purge gehoord.
Ik heb een boek ,maar als je nooit van purge heb gehoord ga dan maar zoeken in een boek van bijna 1000 pag.

Indo_jim

Probleem opgelost!!

Dus voor allen de advies en antwoorden voor de niet gevorderden iets meer uitleg aub.

Toch allen bedankt voor de info.
Gr Dirk
Op naar de volgende vraag

yoin