yoin

Markske

Hoi,

ik krijg telkens volgend AutoCAD-Error-venstertje (zie bijlage) te zien als ik tekst wil wijzigen dat bv. %%c125 bevat...

iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen???

groetjes,
Markske

j-o-s

heb je deze tekst via een tekening gekregen van iemand anders?
dan heb je dit teksttype waarschijnlijk niet in de map fonts zitten van windows

gr j-o-s

WebRacer

dit is idd de tekst-font die problemen zal geven, de %%C staat voor een diameter-teken. je kan bv ipv teksten te wijzigen beter eerst je txt-stijlen op een gekend font zetten.
?

Markske

ik denk niet dat het aan het tekst-font ligt, want als ik een tekening open via "Start from Scratch" en ik maak een tekstje met daarin bv. een doorsnede-symbool of plusminus-teken en ik zet dat in Style Name: Standard en Font Name: txt.shx, dan nog blijft het probleem zich voordoen...

WebRacer

?

Joop

De %% caracters zijn shortcuts voor AutoCAD.
Ik ben bang dat je een herinstallatie van het programma moet uitvoeren, vooral ook omdat het probleem bij een scratch tekening plaatsvind.

Sorry. :(
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Markske

het zal inderdaad om een bugje gaan  :(
enige oplossing is (buiten ACAD opnieuw te installeren) om systeemvariabele DTEXTED = 1 (geeft het oude schermpje van textedit weer) terug op "0" te zetten.

kijk eens of dat bij jullie (die werken met ACAD2006 of hoger) ook zo is?

groetjes,
Markske

j-o-s

kan dit nu niet uitproberen mijn pc is nu (godver.......  sorry vanwegen het taal gebruik ) bij de reperatuur Hij is nu al 4 weken weg alleen vanwegen een kapotte brander Ze zeggen dat dit garantie is ????????????? Ik blijf sug elke dag bellen.

gr j-o-s