FastFiber

dwf2pdf - PDF bestandsgrootte viewport afhankelijk?

Gestart door jo-king, vr 21 04 2006, 09:51:52

Vorige topic - Volgende topic

jo-king

via PUBLISH maak ik DWF bestanden met zo'n 20 layouts, A3 formaat.
werkt perfect, geeft me een bestandsgrootte van zo'n 1,5mb.

ik moet deze echter doorsturen naar de klant in PDF??!! (weigert DWF te leren :s )

dus ik print mijn DWF met adobe distiller.
werkt nog steeds perfect; bestandsgrootte zo'n 2mb.

alleen, bij een DWF waarin ik viewports gebruikt heb die geen rechthoekige vorm hebben!!! (driehoek appartementje)
hierbij heeft de distiller het zeer moeilijk, maar na een 5 minuten lukt het hem.. maar mijn pdf is zo'n 60mb groot!

help?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

AHA-D

Zo te zien wordt de volledige tekening verwerkt. Het gebeurt wel meer dat "printers" moeite hebben met 'clipping', of anders gezegd het wegsnijden van geometrie buiten beeld. Het zou me niet verwonderen dat bij het importeren van die PDF als postscript-bestand in bvb Corel het volledige plan als 'onzichtbare' geometrie zou binnenkomen.

Ik ken niet zo direkt de instellingen van distiller van buiten, maar misschien kun je eens in de opties duiken. Andere dingen die ik zou durven uitproberen is het printen met een (rechthoekige) 'fence', of misschien ook je reuze document openen in Acrobat en vandaar nog eens "printen" naar distiller.

Alex

bart

Als alle 20 layouts in die pdf zitten dan zou dat best wel eens kunnen
je hebt dan namelijk heel veel info dubbel nodig

je kan ook per layout een pdf aanmaken
dit is iets meer werk (scripje)
maar krijg je kleiner bestanden

verder kan je de resolutie lager instellen dit (een bestand wordt een factor 4 groter bij verdubbeling van de resolutie)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart