yoin

jo-king

is er een drawing of systeem variabele waarbij je het automatische tekst masking kan uitzetten?

ik bedoel hiermee de wipeout dit gecreeerd wordt wanneer je hatcht in een area met een text in. vreselijk!

express tools hebben wel een knopje om een tekst te "unmasken", maar dan genereerde de hatch zich niet.

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Manu

Als je het layer waarop je tekst staat 'afzet' en daarna je hatch aanmaakt dan heb je die wipeout toch niet?

AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

jo-king

Citaat van: Manu op di 07 03 2006, 16:42:54
Als je het layer waarop je tekst staat 'afzet' en daarna je hatch aanmaakt dan heb je die wipeout toch niet?

inderdaad, volledig met eens, maar dit lijkt me toch nog steeds te omslachtig in autocad.

om telkens eerst de correcte layers "off" te zetten, te hatchen, en dan terug de juiste layers "on" zetten, daar ben ik echt té lui voor :)

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Remo

Citaat van: jo-king op di 07 03 2006, 16:50:03

inderdaad, volledig met eens, maar dit lijkt me toch nog steeds te omslachtig in autocad.

om telkens eerst de correcte layers "off" te zetten, te hatchen, en dan terug de juiste layers "on" zetten, daar ben ik echt té lui voor :)

Je zou de knop om te hatchen kunnen aanpassen en daar eerst alle text uit kunnen zetten en na het commando weer aan...
in diesel of lispje..  eenmalig wat actie maar daarna kun je weer lui achteroverzitten.....

Reimer

In het rechter venster (niet standaard zichtbaar) van de hatchdialoogbox kun je instellen hoe de Island detection moet werken. Als je deze op ignore zet worden de mtexten niet automatisch meegenomen in de hatch (dus geen masking).

Reimer

Joop

jo-king schrijft:

Citeerdaar ben ik echt té lui voor

WELKOM !

Ik maak je meteen acoliet priester in de "De sacrale kunst van Luiheid".

:mrgreen:
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

jo-king

Citaat van: Remo op di 07 03 2006, 17:21:18

Je zou de knop om te hatchen kunnen aanpassen en daar eerst alle text uit kunnen zetten en na het commando weer aan...
in diesel of lispje..  eenmalig wat actie maar daarna kun je weer lui achteroverzitten.....

inderdaad remo, maar na het commando, zet de lisp dan ALLE text terug aan, wat vaak helemaal niet het gewenste effect geeft.. (niet altijd alle text staat aan. & text-objects staan niet altijd op aparte text-layers)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

jo-king

Citaat van: Reimer op wo 08 03 2006, 09:38:42
In het rechter venster (niet standaard zichtbaar) van de hatchdialoogbox kun je instellen hoe de Island detection moet werken. Als je deze op ignore zet worden de mtexten niet automatisch meegenomen in de hatch (dus geen masking).

Reimer

Reimer,
dit geeft inderdaad het gewenste effect op de text objecten, maar dan weer ongewenste effecten op effectieve islands ;)

ik hoopte op een mogelijkheid die alleen "text-dim-ignore" zou kunnen...

toch bedankt voor jullie reacties :)

oh, en Joop: " thanks ;)"
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Joop

Remo schrijft:
Citeer

waarna jo-king schrijft:

Citeerinderdaad remo, maar na het commando, zet de lisp dan ALLE text terug aan, wat vaak helemaal niet het gewenste effect geeft.. (niet altijd alle text staat aan. & text-objects staan niet altijd op aparte text-layers)

Het is natuurlijk gemakkelijk om de lisp vlgs Remo uit te breiden met de wens vlgs jo-king.
Maak een layer aan >> plaats de tekst op die layer >> doe het hatchen met de vereiste instelling via variabelen >> zet de tekst terug op de oorspronkelijke layer >> verwijder de aangemaakte layer (dit om de tekening netjes te houden).

He, he, dat varkentje is gewassen, tijd voor koffie.
Een gelovig volger van

jo-king

ik heb nog een simpelere optie gevonden, waarvoor ik zelfs geen lisp hoef aan te maken :)

ik delete gewoon de text die ik "niet wil zien in mijn hatch"; dan hatch ik doodgewoon; en dan het commando OOPS.
dit zorgt ervoor dat de laatste "erase" commando ongedaan wordt gemaakt; dus daar is mijn text terug :)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Guus

Citaat van: jo-king op vr 24 03 2006, 10:53:28
ik heb nog een simpelere optie gevonden, waarvoor ik zelfs geen lisp hoef aan te maken :)

ik delete gewoon de text die ik "niet wil zien in mijn hatch"; dan hatch ik doodgewoon; en dan het commando OOPS.
dit zorgt ervoor dat de laatste "erase" commando ongedaan wordt gemaakt; dus daar is mijn text terug :)

Nou dan vindt ik een layer uit en aanzetten toch simpeler en met minder risico.

Guus

Remo

Wacht even....  Als je niet te lui bent om te erasen en daarna te oopsen.. vermoed ik dat het niet om veel teksten gaat...
klopt mijn vermoeden, dan kan je ook nog de lisp zoals boven bedacht aan te passen:
dan zou dit de werkwijze kunnen zijn:

je selecteerd de text, dan kijkt lisp naar de laag van die geselecteerde text en zet Die laag uit, dan hatchen en daarna de uitgezette laag weer terug aanzetten.....  en dat allemaal onder 1 knopje.....

LUI genoeg? het scheeld in elk geval een paar klikken met jou voorgestelde methode van erasen en oopsen...

Joop

Vppr het geval dat de text op de laag van de hatch staat kun je de lisp laten onthouden op welke laag hij staat, dan verplaatsen naar temp laag en na het hatchen weer terugzetten op de originele laag.

Kan hetg nog mooier? :P
Een gelovig volger van

Remo

Nu de lisp nog zal jo-king zichzelf ondertussen afvragen, want hij zal ondertussen wel moe zijn van al dat deleten en oopsen  :-)

FastFiber