FastFiber

ADT Functie

Gestart door veekaa, do 09 03 2006, 22:49:44

Vorige topic - Volgende topic

veekaa

Hello,

ik ben dus nieuw op dit forum, maar heb deze ongelooflijk makkelijke site ongeveer een 2tal weken ontdekt, en lees al ff mee met enkele posts. Ik heb al een paar dingen bijgeleerd, maar toch is er iets dat me hier ontbreekt.

Mijn lerares Technisch Tekenen heeft me eens verteld dat er nu een speciale functie bestaat in ACAD 2006 dat je gemakkelijk van 2D naar 3D tekeningen kunt gaan. hierbij had ze het over 'ADT'...
maar wat houdt deze functie nu in enz.?

Ohja, ff om te vermelden: die lerares is Mevr. Vermaere An en werkt op het Don Bosco Technisch Instituut in Gent, enneuh eerlijk gezegd.. geven wij haar soms meer les dan zij ons :s... dusjah... ik weet niet of het klopt eh.

Greetz, Veekaa

Manu

Alvast welkom op het forum VeeKaa,

Je vraag blijft wat vaag...
die 'ADT' kan verwijzen naar "Autodesk Architectural Desktop 2006", een aangepast CAD-pakket voor architectuur.., of het misschien een
commando binnen AutoCAD 2006 is weet ik je niet te vertellen, want ik heb geen ervaring met die versie..
Nu, je kan sowieso in elke AutoCADversie gaan werken met solids om 3D te gaan tekenen, maar parametrisch tekenen kan je niet.
Mocht je 3D tekenwerk van architecturale aard zijn verwijs ik je wel even naar een ander pakket : Sketchup..
Omschrijf je tekenwerk wat specifieker.. ok?

PS : stel je voor dat je lerares ook dit forum raadpleegd.... :wink:

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Tomppie

Citaat van: Manu op vr 10 03 2006, 09:42:03
Alvast welkom op het forum VeeKaa,

Je vraag blijft wat vaag...
die 'ADT' kan verwijzen naar "Autodesk Architectural Desktop 2006", een aangepast CAD-pakket voor architectuur.., of het misschien een
commando binnen AutoCAD 2006 is weet ik je niet te vertellen, want ik heb geen ervaring met die versie..
Nu, je kan sowieso in elke AutoCADversie gaan werken met solids om 3D te gaan tekenen, maar parametrisch tekenen kan je niet.
Mocht je 3D tekenwerk van architecturale aard zijn verwijs ik je wel even naar een ander pakket : Sketchup..

groeten,

Manu

VeeKaa,

Zoals Manu al zegt verwijst ADT naar "Autodesk Architectural Desktop 2006". Naar mijn weten is het geen commando binnen ACAD 2006.

Het is inderdaad niet de goede manier dat jullie bij wijze van spreken je lerares les moet geven. Het zou toch andersom moeten.

Groeten,

Tom

Joop

De een of andere chinese wijsgeer zou ooit gezegd hebben:

De leraar onderwijst de leerling en de leerling onderwijst de leraar.
Gezamelijk groeien zij.

Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Remo

ADT is op zeker geen commando in AutoCAD 2006 maar een pakket zoals boven door diverse heren beschreven.
Ben bang dat u lerares wel de klok ziet maar de klepel zoek is....

Je kunt sowieso altijd vrij "gemakkelijk" van een 2d naar 3d toe werken..... maar ik zag gister wat filmpjes van AutoCAD 2007 waarbij het wel heel erg eenvoudig ging.......

tjek de filmpjes hier maar eens (ik mag niet direct linken dus hoop dat Julien het niet erg vind dat ik naar zijn conculega link.....)  :mrgreen:

julien

Geen probleem.  :wink:
BTW, heb je die site al eens met opera proberen te bekijken?  :roll:

Trouwens, concurrentie kan je dat niet noemen.
Zij werken met grof geld, ikke (en de helpers) voor niks.

Remo

Nee, ik heb hem nog niet met opera durven bekijken....

maar u webstek is sowieso een stuk overzichtelijker.... maar ik tjek ze toch steeds allebei....

julien

Hier thuis is de site met opera (versie 9) wel netjes te zien.

Ik vond de vorige versie van hun site ook veel duidelijker, ik ben afgeknapt op hun nieuwe manier van werken...

veekaa

Citaat van: Joop op vr 10 03 2006, 11:58:25
De een of andere chinese wijsgeer zou ooit gezegd hebben:

De leraar onderwijst de leerling en de leerling onderwijst de leraar.
Gezamelijk groeien zij.

hehe deze moet ik wel ff onthouden :D
Citaat van: Manu op vr 10 03 2006, 09:42:03

- Mijn tekenwerk is inderdaad van architecturale aard. Ik zit namelijk in het 6de TSO Bouw-en houtkunde (eigenlijk puur bouw dat  we zien hoor:D)
- Sketchup is dan gewoon een ander programma ofzo? Of is dit gewoon een extensie van ACAD?
- Och, ze is er zelf ook bewust van dat het zo is, dus dat is niet zo erg moest ze hier ook raadplegen :D

Ohja, ik heb onlangs ook eens zitten rondneuzen, en heb iets ontdekt....
dat ADT waarschijnlijk gewoon een afkorting is voor iets?.... in de help vind ik ook nix duidelijks:s

EDIT: je kan klikken op het woordje IETS ;)

Manu

VeeKaa,

Die Sketchup is een ander tekenprogramma waarmee je makkelijk van je 2D tekening een 3Dmodel maakt.
Ga eens langs op www.sketchup.com en zie wat je ermee kan doen, beslist de moeite..
Nu, als ik die promofilmpjes van AutoCad2007 bekijk zal die versie eindelijk een volwaardig 3D-pakket zijn....hoera!

groeten,

Manu

AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6