FastFiber

Thumbs van DWG's in de verkenner

Gestart door Manu, vr 03 03 2006, 10:34:17

Vorige topic - Volgende topic

Remo

@Jo-king   lijkt me niet, aangezien een dwf viewer precies doet wat zijn naam al zegt.....  dwf's viewen,  en manu wilde nu juist zijn dwg's zien in de preview.....  en het werkte ook pas toen hij de DWG trueview installeerde..... 
maar volgens mij kan je al die previews met de verkenner zien als je in elk geval AutoCAD 2006 maar volgens mij wel een paar versies eerder installeerd....  maar blijkbaar niet met de 2000 versie...

en net als Manu al opperde... je zou van AutoDESK mogen verwachten dat ze deze mogelijkheid ingebouwd hebben... en dat hebben ze...

overigens Manu, ik kan wel 100 redenen verzinnen waarom je wel naar een nieuwere AutoCAD over zou moeten gaan....
zekers als je het voor de zaak gebruikt....   ik zie hier en daar soms problemen langskomen of lispen geschreven worden voor zaken die in de niewere versies opgelost of standaard zijn (of toch maar weer terug naar de stabielste van alle CAD versies ACAD14??)

Manu

Remo,

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er van overtuigd dat aan AutoCAD2006 genoeg gesleuteld is om op alle vlakken beter te scoren dan de 'oudere' versie's..
Onze 2000-versie hebben we in de loop van de tijd met de nodige lisp's optimaal aangepast zodat we ons tekenwerk (HVAC uitvoeringsplannen in 2D) prima
kunnen uitvoeren. Daarom zien we er wat op tegen om opnieuw volledige licenties van 2006 aan te schaffen (want 2000 kun je niet meer upgraden..) én daarbij
onze hardware te vernieuwen (voldoet ruimschoots voor 2000 .. ik vrees voor een 2006 configuratie..).
Je ziet dat het kostenplaatje uiteindelijk héél hoog wordt.. om daarna precies hetzelfde tekenwerk te verrichten...
Daarom blijven we toch nog even bij hetgeen we nu gebruiken.. :wink:

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Remo

O.K.  snap het wel, ben waarschijnlijk verwend bij mijn werkgever.... PC's afgeschreven in 3 tot 4 jaar, alle CAD en Inventor licenties onder subscription, en de mogelijkheid om elke upgrade cursus te volgen etc....

Hele lieve baas dus  :-)

Manu

Fijnzo ! Houden die job...  :pintje: :ole: :pintje:

collegiale groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

FastFiber