yoin Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - sikken

#1
Hoi,

ik kreeg onlangs de volgende vraag:

Is het mogelijk om bij de "area" command een tooltip te krijgen naast je muiscursor, die je toont hoe groot je area is na het aanklikken van de bv 4 punten van een vierkant.
Dus niet alleen in je commandline onderaan.
Blijkbaar "kon dat vroeger", zo heb ik me laten vertellen...

De text-window is niet hetgeen ik zoek  (via F2),  het zou wel degelijk naast de cursor moeten zijn, "floating".

Ik heb gezocht bij de DYN settings, maar dat is enkel voor lijnlengte enzo.

Alvast bedankt,

Sikken
#2
Nou,  dat is een hele boterham :-)

Ik heb reeds alle tekeningen manueel aangepast, met jouw volle pijl en isocp als font. Serieus werkje btw :-)

Ik snap je voorgestelde methode, en zal dat zeker eens uittesten.
Momenteel heb ik echter een keiharde deadline te halen...

Ik zal morgen eens die babe uittesten op een reeks tekeningen, het lijkt me enorm handig en economisch.
Ik ga me eens verdiepen in die LSP, ik had daar nog nooit van gehoord tot vorige week !

Nogmaals merci voor je hulp,

mvg,

een vermoeide Sikken ;-)
#3
bedankt voor alle reacties.  Zoals Bart zei is bematen in paper geen optie wegens te omslachtig. Shaden is ook niet de oplossing.

De laatste post is perfect !  Kun je even uitleggen hoe je dit hebt gedaan Hofcad?
Citaat van: HofCAD op vr 31 10 2008, 16:05:28
Dan maar met Babe gaan werken, en de tekststijl en Arrowheads
daarmee veranderen.

Wat bedoel je met babe?


Alvast dikke merci !

Edit:  ah lol,  "user arrow --> block"    Man man man,  ik wist niet dat dit kon !!

Uitleg voor andere lotgenoten:
Bij je dimension settings kun je bij de keuze van je arrowhead kiezen voor "user arrow", waarbij je een block (die je zelf aanmaakt) als arrow kan kiezen.
Alvast,  zo zie ik het op het eerste zicht, tenzij Hofcad mij corrigeert?

Wat tekst betreft,  kiezen voor een shx lost alles op.

Nogmaals merci,

Sikken
#4
Hoi,

ik heb het volgende irritante probleem  :

ik heb zo'n 150 tekeningen in 3D, bemaat in model. Ik zet dan in mijn layout het zicht op "isometric".
Als ik dan wil plotten naar EPS doe ik "hide" om de verborgen lijnen in mijn 3D object te verbergen.
Het probleem is dat mijn arrowheads dan hol worden, dus niet meer gevuld...

De bemating in paper zetten lost dat op, maar 150 tekeningen veranderen zie ik niet zitten...

Iemand een oplossing?

alvast bedankt !

Sikken

EDIT:  opgelost, nml als volgt:
- Vervang je "solid" pijl door een block, waarbij je een dichte arcering gebruikt. Op die manier zal je pijl niet meer hol geplot worden.
- Om te voorkomen dat je dimensiontekst hol wordt geplot moet je een shx font kiezen, en geen TrueFont !
#5
Citaat van: Remo op za 01 12 2007, 14:02:13
pixelig en AutoCAD gaan niet goed samen, AutoCAD is namelijk vector georienteerd,  en als je het uitprint zal je het effect ook niet meer zien, dit is volgens mij het gevolg van monitor en grafische kaart kwaliteit.

ben bang dat je er aan zult moeten wennen.

Ik exporteer naar EPS, en open dat in Illustrator. Dus ook daar is het pixelig.
Dus ook al werkt Autocad met vectors, toch blijven mijn schuine lijnen kartelig...
In PDF ziet het er al een stuk "smoother" uit, maar toch nog niet ideaal...

toch bedankt voor reactie
#6
AutoCAD probleem / schuine lijnen zijn pixelig
za 01 12 2007, 11:11:29
Hoi,

ik heb het volgende probleem:  ik teken een bepaalde vorm als polyline, ik extrude dat en als ik de tekening draai in 3D worden de lijnen pixelig.
Zoals je kunt zien op mijn screenshot.

Ik render de tekening in de layout zodat mijn inwendige lijnen niet zichtbaar zijn.

Is er een oplossing om die pixelige lijnen wat uit te "smoothen" ?

Het rare is, op school zijn die pixelige randen veel minder. Ligt het misschien aan de schaal ofzo?
Ik teken nu op 1:1 in mm. Dan zet ik de layout op schaal 1:20 - 1:30

alvast bedankt voor jullie tijd,

Sikken

*edit*   mijn graphics performer geeft volgend rapport:
Effect
------
Geometry acceleration:  Not recommended and off
Smooth line display:    Not available
Gooch shader:           Software emulation in use
Full-shadow display:    Not available

Zou het dan aan die Smooth Line Display liggen?

Maar als ik dus exporteer naar EPS, zijn de lijnen daar ook nog steeds gekarteld...