Beste CAD'ers,
Ik ben op zoek naar goede (en gratis) CAD viewer om dwg-files goed en gemakkelijk te kunnen bekijken en uitprinten.
Momenteel maak ik gebruik van DWGsee dwg viewer van AutoDWG. (free trail 21 days). M.a.w. tijdelijke oplossing.
  http://www.autodwg.com/dwg-viewer/download.htm
Groeten,
Boochy
(Windows 98, gn AutoCAD)
http://autodesk.blogs.com/between_the_lines/2005/10/new_and_free_dw.html
Enige nadeel, je kan geen maten nemen...
yep, Autodesk heeft eindelijk een gratis DWG viewer uitgebracht die dezelfde plot engine gebruikt als AutoCAD
dus ik zou DWG TrueView gaan gebruiken.......
maar.... puur om te kijken en te plotten/printen....
idd Remo :top :
Hier een link om AutoDESK DWG TrueView (109 Mb) gratis te downloaden.
http://www.geoit.be/
Ga dan vervolgens naar:
-> Produkten
- -> Download (linkerkolom)
- - -> Downloads: AutoDESK DWG TrueView
Was mijn link rechtstreeks naar de makers niet goed? :?
Citaat van: julien op ma 16 01 2006, 19:24:51
Was mijn link rechtstreeks naar de makers niet goed? :?
:o Oeps niet gezien. Julien dat is een goede link. :)
Edit:
Bij AutoCAD vragen ze voor de zoveelste keer je persoonlijke gegevens. :x :D
Citaat van: Boochy op di 17 01 2006, 09:40:35
Bij AutoCAD vragen ze voor de zoveelste keer je persoonlijke gegevens. :x :D
Ik heb dit enkele weken (weeral) ingevuld maar heb er verder nog geen last van ondervonden. 8)
Mijn e-mail is al jaren bekend bij AutoDesk, maar ze hebben nog nooit misbruik gemaakt van de adressen opgegeven bij het downloaden....
AutoDesk gaat netjes met de gegevens om.....
:shock: tijdens het Unzippen van SetupDWGTrueView2.exe gebeurd dit :
(https://cadsite.be/smf/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg33.imageshack.us%2Fimg33%2F3992%2Ferrorunzippingdwgtrueview2inst.gif&hash=d3ea00a76a45ff6b56ccd0b044bf544e1e3c5d11)
Hoe kan ik dit verhelpen ? :?
Niemand ??? :(
Citaat van: Boochy op do 19 01 2006, 11:24:32
Niemand ??? :(
Dit lijkt me eerder een probleem met de unzipper...
Heb je het bestand al eens ergens lokaal opgeslagen en dat opnieuw begonnen?
Citaat van: julien op do 19 01 2006, 11:42:37
Citaat van: Boochy op do 19 01 2006, 11:24:32
Niemand ??? :(
Dit lijkt me eerder een probleem met de unzipper...
Heb je het bestand al eens ergens lokaal opgeslagen en dat opnieuw begonnen?
Ik heb het eerst op m'n PC gedownload en vervolgens de set-up gestart door aan te klikken. Op de PC staat geen ZIP-programma. Maar naar mijn inziens heeft dat toch geen invloed, daar het zelf automatisch start met unzippen. Net voordat alles zou zijn unzipped krijg ik een error (Zie image in bovenstaand bericht).
het bestand opnieuw ophalen
(zou de link van autodesk gebruiken)
Citaat van: bart op do 19 01 2006, 13:56:15
het bestand opnieuw ophalen
(zou de link van autodesk gebruiken)
Ik heb ook de link van Autodesk gebruikt. :)
En na 2de maal te hebben gedownload, hetzelfde probleem.
Weet je als ik tijd heb zal ik het nog een 3de keer proberen, wie weet 3de keer goeie keer. :lol:
edit: 3e poging: de download gedeleted en opnieuw gedownload, 3e keer zelfde foutmelding :(
Hmm vreemd,
Ik had de eerste keer geen probleem, maar dacht laat ik het voor Boochy nog eens proberen. En weer geen probleem....
kwam overigens wel achter een ander raar verschijnsel:
Als ik de dgw trueviewer op een pc zonder internet installeer, slaat hij vast als ik een file wil openen????
zodra ik er een netwerk kabel in steek doet hij het wel.....
zijn er meer ervaringen met bugjes?
aangezien ik het op een image voor alle pc's op de zaak wil zetten wil ik wel dat het allemaal soepel draait.....
gebruikers ervaringen?
Ik heb de viewer bij 2 personenen op hun PC gezet bij ons op het werk en geen enkel probleem.
Citaat van: Boochy op do 19 01 2006, 14:03:53
Citaat van: bart op do 19 01 2006, 13:56:15
het bestand opnieuw ophalen
(zou de link van autodesk gebruiken)
Ik heb ook de link van Autodesk gebruikt. :)
En na 2de maal te hebben gedownload, hetzelfde probleem.
Weet je als ik tijd heb zal ik het nog een 3de keer proberen, wie weet 3de keer goeie keer. :lol:
edit: 3e poging: de download gedeleted en opnieuw gedownload, 3e keer zelfde foutmelding :(
probeer het eens als volgd
start winzip en open het bestand hiermee (onderaan even de extentie exe activeren)
als het goed is krijg je nu gewoon de inhoud te zien op de zelfde wijzen als dat je een zip bestand opend en kan je het ook zo uitpakken.
probeer het nu uit te pakken zals je met een normale zip doet
en start setup.exe vervolgens handmatig op
Hier ligt m'n probleem, de PC waar ik momenteel mee werkt is Windows 98 geïnstaleerd. En is niet voldoende om Autodesk DWG Viewer 2 op te draaien.
Citeer uit readme.html:
Supported Operating Systems
Autodesk DWG Viewer 2 is only supported under Windows XP Professional, Windows XP Home, and Windows 2000 Professional with SP4.
Minimum Hardware Requirements
The minimum hardware requirements for Autodesk DWG Viewer 2 are listed below.
800MHz (minimum) processor
512 MB RAM (recommended)
~ 146 MB of temporary disk space during installation and the installed files use ~ 300 MB hard drive space.
1024x768 VGA display resolution with True Color (minimum)
Mouse, trackball, or compatible pointing device
Microsoft Internet Explorer 6.0 SP1 or higher
Citaat van: Remo op vr 20 01 2006, 23:25:19
... een ander raar verschijnsel:
Als ik de dgw trueviewer op een pc zonder internet installeer, slaat hij vast als ik een file wil openen????
zodra ik er een netwerk kabel in steek doet hij het wel.....
zijn er meer ervaringen met bugjes? ...
Dat lijkt me geen bug maar ingebouwd gedrag van een softwaremaker die wil traceren waar zijn software gebruikt wordt. Doe dit eens op een PC met een firewall zoals ZoneAlarm. Wedden dat je een boodschap krijgt van "...Viewer is trying to access the internet".
ZoneAlarm installeren is trouwens geen luxe, je zou er versteld van staan hoeveel onschuldige programma's een "seintje geven" over het Internet. De meeste werken trouwens ook als je de firewall instelt om ze geen toegang naar buiten te geven.
Alex