Ik ben wat aan het kijken naar de theorie achter 3D tekenen en om eerlijk te zijn, ik zie de functie van 3dOsnap niet goed boven die van Osnap.
Iemand die een duidelijk verschil tussen beiden kan uitleggen? :oops:
1.
Een aantal 3D Entity Snaps heeft betrekking op faces.
2.
De ZVERtex en ZMIDpoint snap lijken op de _END en _MID snap, maar snappen alleen op 3D edges. In een drukke tekening met 2D en 3D elementen kan dat verschil nuttig zijn.
3.
Voor ZKNOt bestaat geen 2D alternatief.
Zou fijn zijn als AutoCAD ook eens iets programeert voor 3D-intersections van solids etc..
Nu moet je vaak lijnen trekken over randen om dit op te sporen. (Dat terzijde)
Ter info:
In BricsCAD V17 is de ZINTERSECTION 3D snap geïntroduceerd.
Ik ga daar tocheens serieus naar moeten kijken denk ik.
Al eens "appint" geprobeerd met lijnen in 3d?
Citaat van: EddyBeerke op zo 19 03 2017, 19:51:16
Al eens "appint" geprobeerd met lijnen in 3d?
Ja. Maar ik denk dat Hans dat niet bedoelt.
EDIT: dt-fout gecorrigeerd.
Klopt. Ziet er goed uit in BricsCAD
https://www.bricsys.com/bricscad/help/sl_SI/CurVer/CmdRef/index.html?page=source%2FZ%2FZintersection.htm