CADsite forum

AutoCAD => AutoCAD probleem => Topic gestart door: julien op di 12 05 2015, 16:55:30

Titel: [3D] sweep
Bericht door: julien op di 12 05 2015, 16:55:30
Ik tracht een sweep te maken om een rugleuning te tekenen.
Dit wil echter niet lukken zoals ik in gedachten heb.

Ik heb de leuning in draadmodel getekend, maar kan dit niet afwerken zoals het hoort, iemand die ziet hoe ik de leuning kan maken tot een solid op een deftige manier.  :oops:
Titel: Re: [3D] sweep
Bericht door: roy_043 op di 12 05 2015, 23:20:04
Om het draadmodel exact te volgen moet je denk ik met 3D primitieven gaan werken:
Voor de binnenzijde van de rugleuning heb je een elliptische cilinder nodig, voor de buitenzijde een elliptische kegel, verder twee hulpvolumes voor het boven- en ondervlak en dan het _SUBTRACT commando inzetten...
Veel gemakkelijker, maar niet exact, is het om te werken met het _REVOLVE commando (en dus niet met _SWEEP). Tip: werk vanuit het midden van de rugleuning en maak eerst een halve leuning.
Titel: Re: [3D] sweep
Bericht door: julien op wo 13 05 2015, 08:10:51
Ik vermoedde al dat ze het hier:
http://computeraideddesignguide.com/design-a-chair-in-autocad/
wat te simpel voorstelden...
Titel: Re: [3D] sweep
Bericht door: Cad_user86 op wo 13 05 2015, 08:23:18
Kan je dit eventueel niet met het commando "LOFT" oplossen?

mvg
Cad_user86
Titel: Re: [3D] sweep
Bericht door: HofCAD op ma 18 05 2015, 16:29:59
Beste Julien,

Je kan de boog aan een kant 35 mm langer maken met het
commando LENGTHEN, en daarna na het commando SWEEP
het uitstekende gedeelte met het commando SLICE afsnijden.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.