Hallo,
Ik zit met een probleem, ik heb een dxf ontvangen die gemaakt is door een ander programma, een programma wat in de scheepsbouw gebuikt word (delftship).
Ik heb een spant wat uit een heleboel kleine lijnen bestaat. Als ik hier een solid van wil maken en heb meerdere spanten in een tekening is dit niet meer werkbaar, daar heeft autocad veel te lang voor nodig.
Hoe kan ik dit oplossen?
In de bijlage is een tekening van een spant te vinden.
Bij voorbaat dank,
Tom
Ik heb er een solid hatch in gezet en dat ging in een paar seconden (incl. typen van commando)
Je zou kunnen beginnen met de tekening ontdoen van alles wat niet nodig is.
bijvoorbeeld onderhoeken tekst arceringen en dergelijke
mogelijk is dat genoeg
het commando overkill bied soms uitkomst
helpt dat alles niet dan zijn er nog twee mogelijkheden
1 de lijnen handmatig van een aantal tussenpunten ontdoen
2 kijken of je je systeem kan inruilen voor iets snellers wat minder moeite met de tekening heeft
Tommie,
check bijgaande site http://forums.autodesk.com/t5/Visual-LISP-AutoLISP-and-General/help-with-weed-or-simplify-for-lwpolyline/td-p/2530267 (http://forums.autodesk.com/t5/Visual-LISP-AutoLISP-and-General/help-with-weed-or-simplify-for-lwpolyline/td-p/2530267) hier kun je PLDiet.lsp vinden. Hiermee kun je het aantal vertixen van je polyline verkleinen. Het is een beetje spelen met de instlellingen.
stephan
Hallo Tom,
Met je basic tekening is weinig aan de hand, 'n keer Purge en deze wordt een paar kb lichter.
De lisp van Stephan werkt :vreegoe:
Let wel op dat je figuur niet meer volledig symmetrisch blijft met deze lisp.
Als dit wel vereist is kan je dit oplossen door je pline doormidden te snijden, trim de pline op je hartlijn.
Vervolgens de Lisp; PLDIET.lsp draaien, de verkregen pline spiegelen om je hartlijn.
Daarna mijn geposte macro erover heen; http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=5570.0
en Voila
Succes
Groeten Ad
... Uitgaande van een symmetrische romp is het wellicht voordeliger/'sneller' om slechts de helft van de romp modelleren en deze in een block te stoppen en dat block 2x in de tekening te plaatsen.