Ik ben onze betonstructuur aan het aanpassen van de betonplannen naar de onze.
Nu heb ik XLINE's getrokken zodat ik de maten zeker juist heb.
Als ik nu mijn betonbalk met hatch en dergelijke, de hoekpunten (grippoints) wil slepen naar waar mijn XLINE's elkaar kruisen lijkt dit op eerste zicht gioed te gaan. Tot ik verder ga inzoomen. Als je ver ingezoomed bent zal ze zien dat mijn grippoint helemaal niet overeenkomt het intersectiepunt van mijn loodrecht op elkaar-staande Xline's. Op een lijn komt die wel overeen, de andere lijn niet. Ik heb ook al geprobeerd van enkel de SNAP: intersection te gebruiken, maar ook hier blijft hetzelfde probleem. Vervolgens heb ik gekeken of de foutmarge voor mij tolereerbaar is om te negeren, maar als ik deze wil meten, loopt AUTOCAD grandioos vast. Het enige dat dan helpt is CTRL+ALT+DEL.
Weet iemand hoe dit komt en hoe dit te vermijden is? Mijn units precision staat ook op z'n fijnst trouwens.
Bedankt
Thomas
Citaat van: thomasMidd op do 03 06 2010, 13:44:44
Ik ben onze betonstructuur aan het aanpassen van de betonplannen naar de onze.
Nu heb ik XLINE's getrokken zodat ik de maten zeker juist heb.
Als ik nu mijn betonbalk met hatch en dergelijke, de hoekpunten (grippoints) wil slepen naar waar mijn XLINE's elkaar kruisen lijkt dit op eerste zicht gioed te gaan. Tot ik verder ga inzoomen. Als je ver ingezoomed bent zal ze zien dat mijn grippoint helemaal niet overeenkomt het intersectiepunt van mijn loodrecht op elkaar-staande Xline's. Op een lijn komt die wel overeen, de andere lijn niet. Ik heb ook al geprobeerd van enkel de SNAP: intersection te gebruiken, maar ook hier blijft hetzelfde probleem. Vervolgens heb ik gekeken of de foutmarge voor mij tolereerbaar is om te negeren, maar als ik deze wil meten, loopt AUTOCAD grandioos vast. Het enige dat dan helpt is CTRL+ALT+DEL.
Weet iemand hoe dit komt en hoe dit te vermijden is? Mijn units precision staat ook op z'n fijnst trouwens.
Bedankt
begin je wel met het juiste snappoint? Snapt acad niet naar een intersection (of ander punt) van je hatch?
MIchel
Thomas
snappoint is zeker juist. Daar heb ik ook al ontzettend op ingezoomed om het juiste punt te nemen.
Thomas
Doe eens een regen na het inzomen.
mogelijk is je probleem alleen maar schijn
Allemaal al geprobeert. mss dat ik al zo ver ingezoomed ben dat hij de nauwkeurigheid niet meer kan garanderen?
Het verklaart ook niet waarom hij vastloopt als ik het verschil in afstand zou willen meten.
Wat ik ook zag is dat als ik heel erg ging inzoomen, dat mijn "cross" gegon te dansen? mijn kruis was niet meer othogonaal recht op recht, maar de lijnen er van begonnen schuin te staan? Als ik dan met mijn muis bewoog begonnen deze te dansen :shock: :?
Ben je er 100% zeker van dat je in eenzelfde 2D-vlak werkt? Want indien dat niet zo is (zeker indien er ergens een zeer kleine afwijking van een Z-waarde is) kan dat soms vreemde resultaten geven..
Kijk je dat even na?
Manu
euhm, hoe kijk ik dit het beste na?
Citaat van: thomasMidd op vr 04 06 2010, 10:09:24
Wat ik ook zag is dat als ik heel erg ging inzoomen, dat mijn "cross" gegon te dansen? mijn kruis was niet meer othogonaal recht op recht, maar de lijnen er van begonnen schuin te staan? Als ik dan met mijn muis bewoog begonnen deze te dansen :shock: :?
controleer even of je SNAPANG op 0 staat
post de tekening of alleen het deel met het probleen eens
Om zeker te zijn dat alles echt in hetzelfde 2D-vlak ligt :
- commando CHANGE
- selecteer ALL
- kies de P (van Properties)
- kies nu de E (van Elevation)
- zet nu als waarde 0 (indien er 'varies' stonden er verschillende Z-waardes in je tekening)
- enter tot het einde van commando
probeer je even?
edit : het kan ook zijn dat - naast bovenstaande- je UCS niet 100% ortogonaal staat of dat je 'schuin' op je tekenvlak kijkt.
Om dit te verhelpen kun je het commando DVIEW gebruiken :
- commando DVIEW
- enter nogmaals voor het gebruik van DVIEWBLOCK
- kies de optie PO (voor POints)
- tik als target waarden 0,0,0
- tik als camera points 0,0,1
- enter tot einde van commando
succes!