Ik wil graag in modelspace de View draaien maar de crosshairs gewoon haaks laten staan.
Ik heb een woning met een schuine aanbouw van 15 graden. Nu wil ik gewoon de crosshairs recht laten en de aanbouw ook recht in beeld hebben. Nu kan ik de plattegrond wel draaien en later weer terrugzetten maar het kan ook anders weet ik maar weet niet hoe.
Wie kan me hier mee helpen?
bvd
Je kunt in dit geval je UCS draaien. Type het commando UCS in:
- OBject => klik een object aan dat de x-as wordt van je nieuwe UCS.
- Z => type of klik voor een hoek, je UCS wordt over deze hoek gedraaid.
- 3 (! deze staat er niet maar werkt wel) => klik eerst een nieuw 0-punt, daarna de x-richting en tenslotte aan welke kant van de x-as de y-as moet komen.
Wanneer je een nieuw UCS hebt kun je met PLAN je beeld weer recht op je scherm zetten.
Reimer
Citaat van: Reimer op vr 15 05 2009, 15:53:00
Je kunt in dit geval je UCS draaien. Type het commando UCS in:
- OBject => klik een object aan dat de x-as wordt van je nieuwe UCS.
- Z => type of klik voor een hoek, je UCS wordt over deze hoek gedraaid.
- 3 (! deze staat er niet maar werkt wel) => klik eerst een nieuw 0-punt, daarna de x-richting en tenslotte aan welke kant van de x-as de y-as moet komen.
Wanneer je een nieuw UCS hebt kun je met PLAN je beeld weer recht op je scherm zetten.
Reimer
Om dit hierboven omschreven proces te vergemakkelijken heb ik de bijgevoegde lisp geschreven.
Rotate
UCS en
Plan. (load "rup") >> rup Volgens mij moet de rest dan vanzelf wijzen.
Michel
He Reimer,
het werkt. De lisp...
Wat je eerst schreef lukte me niet maar met de lisp gaat ie goed.
bedankt!
ps
en hoe zet ik het nou terug....want die losse commando's begrijp ik niet???
nu wel....
PLAN en dan Current