CADsite forum

Diverse => Autocad babbelhoekje => Topic gestart door: julien op wo 12 12 2007, 14:44:06

Titel: plannenkast
Bericht door: julien op wo 12 12 2007, 14:44:06
Hoe houden jullie je tekeningen op orde?
Hebben jullie zelf een acces geschreven, een gekocht programma, een gratis programma?
Ik gebruik momenteel een zelf geschrevendingetje (in bijlage).
Titel: Re: plannenkast
Bericht door: Stefaan op vr 04 01 2008, 16:59:33
Uitstekende vraag Julien,

Ik was een keer aan begonnen een programma te maken in acces, maar ik stuitte telkens op een pak problemen wanneer ik voor een bedrijf (wat dus één klantnummer is met meerdere tekeningnummers) en aangezien ik m'n nummers zodanig opstel dat de tekeningnummers gerelateerd zijn aan klantnummer, dossiernummmer enz...
Enfin, kortom door die gedefinieerde sleutel in acces liep alles telkens in het slop.

Nu ben ik van plan dit te doen in Excell en verwacht ook betere resultaten, alle documenten alsook worddocumenten zoals lastenkohier, PV's enz... beter aan elkaar gebundeld en deels geautomatiseerd.

Ik kom hier zeker nog op terug wanneer ik dat terug opneem!
Titel: Re: plannenkast
Bericht door: Joop op ma 07 01 2008, 08:23:18
Julien,
Ikzelf gebruik al meer dan zes jaar Automanger Workflow.
Momenteel schakelt de klant om op Smart Plant Foundation.
Ingewikkelder, maar wel met meer mogelijkheden van (alle) documentenbeheer.
Verdere progs zijn o.a.: RxSpotlight, Pixedit, en GTX RasterCAD. En er zijn er nog veel meer.

PS. even een aanvulling:
Automanger kan individueel aangepast worden via BaseLISP. :D